Essity B 268.2 (+1.3 SEK) on 26-Apr-2024 11:44

Varumärken


Hållbarhet

För människors och planetens välbefinnande


Hygien- och hälsomarknaden

Karta_Sve_s13.png

Tillväxtpotential i olika regioner

Det förekommer variationer i marknadspenetrationen och användningen av Essitys produkter, lösningar och tjänster mellan olika regioner – från att vara relativt hög på mogna marknader till att vara relativt låg på tillväxtmarknader. Exempelvis är konsumtionen av inkontinensprodukter i Latinamerika bara runt en fjärdedel av konsumtionen i Västeuropa, och mjukpapperskonsumtionen i Östeuropa är bara runt en tredjedel av konsumtionen i Västeuropa.

Ett flertal trender driver den ökade efterfrågan på tillväxtmarknaderna, däribland att människor har fått en högre levnadsstandard, expansionen av detaljhandel och e-handel till följd av urbaniseringen, en ökad medvetenhet om hygien och hälsa samt ökad tillgång till sjukvård. Essity strävar efter att växa och försvara ledande marknadspositioner på mogna marknader samt dra nytta av möjligheter att växa på tillväxtmarknader.

Global market by region

Health & Medical

Consumer Tissue


Västeuropa Västeuropa Nordamerika Nordamerika Asien Asien Latinamerika Latinamerika Östeuropa Östeuropa Övriga Övriga

Asien Asien Nordamerika Nordamerika Västeuropa Västeuropa Latinamerika Latinamerika Östeuropa Östeuropa Övriga Övriga

Professional Hygiene


Nordamerika Nordamerika Asien Asien Västeuropa Västeuropa Latinamerika Latinamerika Östeuropa Östeuropa Övriga Övriga