We’re using cookies to give you the best experience possible of Essity.com. Read more about the cookies we use and how to change your settings:
Med visionen att öka välbefinnande genom ledande lösningar inom hygien och hälsa arbetar Essity för långsiktigt värdeskapande för aktieägare, kunder och konsumenter, samhälle och medarbetare. Vår strategi och verksamhet bygger på en hållbar affärsmodell för lönsam tillväxt och ansvarsfullt värdeskapande med kund och konsument i centrum.
I vårt uppdaterade strategiska ramverk integreras vår digitala agenda inom samtliga strategier för att uppnå ökad kund- och konsumentnytta, effektivitet och lönsam tillväxt. Vi har digitala erbjudanden till våra kunder som kontinuerligt utvecklas. Onlineförsäljningen ökade under 2019 och uppgick till 10 procent av nettoomsättningen. Digitaliseringen möjliggör effektivare processer inom såväl administration som inom inköp, produktion och logistik. Vi sprider aktivt kunskap om hygien och hälsa och kommunicerar med våra kunder och konsumenter genom sociala medier. Utvecklingen påverkar alla våra verksamheter och medför en mängd möjligheter. Vi investerar i teknik, innovation, samarbeten och kommunikation för att dra nytta av dessa.
Vision
Att förbättra välbefinnandet genom ledande lösningar inom hygien och hälsa
Affärsidé
Att hållbart utveckla, tillverka, marknadsföra och sälja värdeskapande produkter och tjänster inom hygien och hälsa.