Essity är noterat på Nasdaq Stockholm och hade per den 31 december 2022 ett börsvärde om 192 miljarder SEK. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken som Actimove, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, Vinda och Zewa.
Trender som längre livslängd, högre levnadsstandard och ökad medvetenhet om hygien och hälsa bidrar till Essitys framtida tillväxt. Fokus är att växa, både organiskt och via förvärv, inom kategorier och närliggande produktområden med hög lönsamhet. Essity strävar efter att öka försäljningen på tillväxtmarknaderna där användningen av hygien- och hälsoprodukter ökar.
Framgångsrik innovation, digital transformation, stark tillväxt inom e-handel, ledande hållbarhetsarbete, effektiviseringar och en vinnande kultur bidrar till ökad kund- och konsumentnytta och lönsam tillväxt.
Essity driver globala och lokala initiativ för att öka medvetenhet och standard kring hygien och hälsa. Genom att samla insikter, dela erfarenheter och samarbeta med andra organisationer bidrar Essity med kunskap och främjar en publik dialog kring områden som mens, inkontinens, handhygien, lymfödem och klimakteriet.