Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken som JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa.
Essity verkar på en växande marknad där gynnsamma trender som längre livslängd, högre levnadsstandard och ökad medvetenhet om vikten av hygien och hälsa bidrar till framtida tillväxt. På tillväxtmarknaderna ökar Essity sin närvaro.
Framgångsrik innovation, digital transformation, stark tillväxt inom e-handel, ett ledande hållbarhetsarbete och effektiviseringar bidrar till ökad kund- och konsumentnytta och lönsam tillväxt.
Essity fortsätter sin förändring genom tillväxt, både organisk och via förvärv, inom de kategorier och närliggande produktområden med högst lönsamhet.
Genom att leda inom hållbarhet och värdesätta mångfald, likvärdiga förutsättningar och inkludering vinner Essity konkurrensfördelar och ökar värdet för kunder, konsumenter, medarbetare, samhälle och aktieägare.