Essity B 257.7 (+1.6 SEK) on 05-Sep-2025 17:29
Select region

Global Site

Austria Austria Belgium Belgium Canada Canada Denmark Denmark Finland Finland France France Germany Germany Italy Italy Mexico Mexico Netherlands Netherlands Norway Norway Poland Poland Spain Spain Sweden Sweden United Kingdom United Kingdom USA USA

Menade du

  • Spell suggestion...
Advancerad sök

Snabbresultat

Se allt resultat

Dessa länkar kanske kan hjälpa

Press releaser

Nyheter

Kalender

Essity logo
Varumärken
Hållbarhet

Om Essity

Utforska

Kort om Essity
Affärsområden
Health & Medical Consumer Goods Professional Hygiene
Essity i Sverige
Breaking Barriers to Well-being
Syfte och strategi
Organisation och ledning
Styrelse Koncernledning
Bolagsstyrning
Bolagsstämma Valberedning Revision Styrelsens arbete Ersättning Riktlinjer för ersättning Policys

Varumärken

Varumärken

Hållbarhet

För människors och planetens välbefinnande

Utforska Hållbarhet

Innovation

Utforska

Digitalisering
Essity Ventures
Våra senaste innovationer

Karriär

Utforska

Lediga jobb
Jobba på Essity
Vårt medarbetarengagemang Utbildning och utveckling Varför välja Essity? Barrier Breakers Mångfald
Studenter & utexaminerade
Utexaminerade Sommarjobb & Praktikplatser
Stories
Alumni-nätverket
Kontakta oss
Total Rewards

Investerare

Utforska

Investera i Essity
Mål och utfall
Essity-aktien
Aktieägare Utdelning Analytiker Aktieåterköpsprogram Omvandling av aktier Aktiekapitalets utveckling Data per aktie Handelsinformation Indexes
Finansiella data
Finansiella rapporter
Delårsrapporter Årsredovisningar Prospectus
Presentationer & webcasts
Kapitalmarknadsevent
Kapitalmarknadsdag 2024 Webcast om innovation 2023 Webbpresentationer affärsområden 2022 Kapitalmarknadsdag 2021 Investerardag 2019
Skuldfinansiering
Låneprogram Kreditbetyg Finansieringskällor Nyckeltal
Förvärv och avyttringar
Risker och riskhantering
Investerarkalender
Kontakta Investor Relations
Prenumerera

Media

Media

Pressmeddelanden
Nyheter
Bilder & filmer
Essity i social medier
Prenumerera
Presskontakt
Lokala presskontakter
Home
Media
Pressmeddelanden
2022
Media
Pressmeddelanden Nyheter Bilder & filmer Essity i social medier Prenumerera Presskontakt

oktober 07, 2022

Essity lanserar Issviva – ett nytt varumärke för personer i klimakteriet

I samband med Internationella klimakteriedagen den 18 oktober lanserar hygien- och hälsobolaget Essity ett nytt produktområde och det nya produktvarumärket Issviva i syfte att sprida kunskap om och bryta tabun kring denna övergångsfas som påverkar miljontals människor världen över.

Issviva är en innovativ global e-handelsplattform som tillhandahåller kunskap, lösningar och produkter för kvinnor under klimakteriets olika faser. Via forum kan besökare ställa frågor till experter och dela erfarenheter och upplevelser med andra. Här finns även kompletta expertguider med artiklar och material i syfte att lära ut och förbereda för övergångsfasen, tillsammans med produkter och tjänster som hjälper kvinnor att lindra de symtom som vanligtvis uppstår i samband med klimakteriets olika faser.

Issvivas produktutbud består av vitaminer, mineraler, tillskott och intimhygiensprodukter som kompletterar Essitys nuvarande varumärken inom inkontinens och mensskydd.

År 2025 beräknas mer än en miljard kvinnor genomgå någon av de faser som är kopplade till klimakteriet. Trots att klimakteriet är en naturlig del av livet uppfattas det som ett tabubelagt ämne med många fördomar kopplade till fertilitet, sexualitet och åldrande. I vissa delar av världen associeras klimakteriet med sjukdom eller problem, och pratas oftast om i sarkastiska termer. En global undersökning med 15 000 respondenter genomförd av Essity visar dessutom att det finns stora kunskapsluckor. Till exempel svarar 41 procent av de tillfrågade att de har kunskap om klimakteriet, men hela 75 procent svarar fel eller vet inte svaret på det falska påståendet att kvinnor i klimakteriet inte kan bli gravida. En majoritet av de tillfrågade svarar dessutom att de inte skulle säga ifrån om en vän eller familjemedlem hånade någon som genomgår klimakteriet.

- Essitys mål är att bryta barriärer för välbefinnande, däribland stigman och tabun kring klimakteriet. Vi har arbetat framgångsrikt under många år med att stötta kvinnor i olika faser i livet med mensskydd och inkontinensprodukter. Med lång erfarenhet, god kundförståelse och fokus på utbildning har vi kunskap och kapacitet att bredda vårt erbjudande genom vårt nya varumärke Issviva, säger Cristina Arbelaez, Global Director New Menopause på Essity.

Issviva finns just nu tillgängligt för den brasilianska marknaden på issviva.com.br och den brittiska marknaden på issviva.co.uk. Issviva kommer att lanseras på fler marknader inom kort.

Essity Pressmeddelande
Tillbaka till pressmeddelanden

Share this

Essity logo
Om Essity Karriär Varumärken Breaking Barriers Kontakta oss
Integritetspolicy Cookiepolicy Användarvilkor Hantera dina val

Tel +46 8-788 51 00

© 2024 Essity Aktiebolag (publ). Box 200, SE-101 23, Stockholm, Sverige