We’re using cookies to give you the best experience possible of Essity.com. Read more about the cookies we use and how to change your settings:

Essity B 233.8 (+6.1 SEK) on 17-Aug-2018 17:29

Select region


Global site


Girl-taking-paper-product-2880x1300.jpg

Varje dag använder 100-tals miljoner människor våra produkter och lösningar för att göra vardagen enklare. Det som gör Essity framgångsrikt är vår förståelse för kundernas och konsumenternas behov och vår förmåga att omsätta detta till innovativa lösningar som ökar livskvaliteten för många människor.

En enklare vardag

Essitys produkter och tjänster omfattar livets alla faser och är till nytta för både individer och hela samhällen. Vi delar med oss av vår kunskap inom hygien och hälsa genom att undervisa unga flickor och främja en öppen dialog om menstruation med hjälp av våra experter inom Feminine Care. Inom Incontinence Products ökar vi medvetenheten om ämnet och deltar i dialoger på hög nivå som Global Forum on Incontinence (GFI). Inom Professional Hygiene utbildar vi om handhygien och deltar i Private Organizations for Patient Safety (POPS), ett WHO-initiativ. Totalt utbildade vi fler än 2,5 miljoner människor i hälsa och hygien under 2017. 

Vi maximerar värdet genom att kombinera våra expertkunskaper med våra utvecklingsplattformar (välbefinnande, mer från mindre och cirkularitet). Varje varumärke inom Essity har sitt eget syfte och sin egen funktion, men alla arbetar med dessa plattformar för att skapa värde för konsumenter och kunder.

Säkra produkter

Essity följer strikta krav och rutiner för att säkerställa att alla material i våra produkter är säkra för konsumenter, medarbetare och miljön.

Vi har en global policy för produktsäkerhet för att se till att de produkter vi framställer är säkra för sin avsedda användning. Vi har också ett nära samarbete med våra leverantörer för att kontrollera att de uppfyller våra höga standarder.

Globala dialoger 

Genom ”Essentials Initiative” driver vi en global dialog för att öka medvetenheten om vikten av hygien och hälsa och deras koppling till välbefinnande. Två bärande områden i Essentials Initiative är en global attitydundersökning om hygien och hälsa och en rapport.